Контекстна реклама — різновид Інтернет-реклами, коли рекламні оголошення у вигляді банера або тексту близькі зао темою тієї веб-сторінки, на якій вони розміщуються. Найбільш широко контекстна реклама використовується у пошукових системах, коли рекламні оголошення показуються одночасно з результатами, що видаються пошуковими системами по запитах користувачів.

Підстави для виникнення контекстної реклами :

  • зростання популярності Інтернету;
  • прагнення власника сайту виявитися першим у результатах запитів пошукових систем незалежно від якості сайту.

Вважається, що історія виникнення контекстної реклами починається з 1997 року, коли Білл Гросс, засновник молодої компанії Idealab, придумав продавати посилання, які відображаються одночасно з результатами запитів.

  • Ідея полягала в підвищенні релевантності запиту за рахунок видачі в перших позиціях рекламних посилань. Idealab ліцензувала пошук по базах Inktomi, який використовують About.com, Hotbot, MSN, Yahoo і ряд інших поіскоавих систем.
  • У червні 1998 року запущений проект Goto.com (пізніше перейменований в overture.com). Goto.com представляв собою пошукову систему, яка у відповідь на пошуковий запит спочатку виводила рекламні посилання, а нижче — результати пошуку, засновані на ранжуванні сайтів.
  • Ідея придбання перших позицій в результатах запитів пошукових систем сподобалася не тільки власникам сайтів, які прагнули розкрутити сайт , але і власникам пошукових систем, швидко усвідомили, що прибуток від контекстної реклами може виявитися набагато більшим, ніж від банерної реклами.
  • Популярність Goto.com швидко зростала. Незабаром, для збільшення охопленої аудиторії, комерційні посилання стали видаватися на сайтах партнерів.
  • У 1999 році компанія вийшла на біржу Nasdaq.
  • Yahoo в липні 2003 придбала Overture.com за $ 1.63 мільярда доларів.
  • Ринкова капіталізація Overture в 2006 становить кілька мільярдів доларів.
  • Сьогодні компанія обслуговує багато популярних пошукових систем: AltaVista, Lycos, MSN, Yahoo, Cnet і ряд інших.
  • В даний час у світі існують тисячі сайтів, що пропонують розміщення контекстної реклами. Набір послуг, що надаються рекламодавцями контекстної реклами, значно розширився.

Примітка

  • Ідеї створення контекстної реклами існувала і до 1997 року, але не була своєчасно запатентована і реалізована.

Для довідки "Рамблер Медіа" продав компанію "Бігун" пошуковому гігантові Google 18 липня 2008

Група компаній "Рамблер Медіа" повідомила про укладення угоди з продажу фірми "Бігун" пошуковому гігантові Google.

Компанія "Бігун", заснована в 2002 році, є одним з основних учасників російського ринку контекстної реклами.У 2003 році інвестиційна компанія "Фінам" викупила 100% акцій "Бігуна", заплативши за цінні папери близько 750 тисяч доларів. Два роки потому 25,1% "Бігуна" були продані групі "Рамблер Медіа". А в 2007 році "Рамблер Медіа" збільшила свою частку в "Бігуні" до 50,1%.

За умовами укладеної угоди, "Рамблер Медіа" викупить решту 49,9% акцій "Бігуна" у дочірньої компанії інвестиційного холдингу "Фінам", після чого стовідсотковий пакет цінних паперів "Бігуна" буде проданий Google. Сума операції складе 140 мільйонів доларів, з яких 69,9 мільйона доларів отримає "Фінам". Чистий прибуток "Рамблера" від угоди повинен скласти приблизно 50 мільйонів доларів після відрахування прямих витрат, пов'язаних із транзакцією.

Виручка, отримана "Рамблер Медіа" від продажу "Бігуна", буде спрямована на подальші інвестиції та придбання, що відповідають основній стратегії групи. Після завершення угоди "Бігун" і Google будуть спільно працювати над контекстною рекламою в пошуку "Рамблера".

Крім того, група компаній "Рамблер Медіа" повідомила про підписання угоди з використання на своїх російськомовних Інтернет-ресурсах пошукової технології Google та системи контекстної реклами AdSense. За умовами договору, засоби пошуку "Рамблера" будуть доповнені алгоритмами Google. Крім того, "Рамблер" почне демонструвати рекламні блоки Google в результатах пошуку. Фінансові умови угоди не розкриваються.

Джерело: www.rambler.ru