Давайте розбиратися. Не претендуючи на всеосяжність теми і неймовірну глибину пізнання, висловлю суто особисту думку, що склалася за досить тривалий період користування всесвітньою павутиною на предмет вилучення з неї необхідної мені інформації.

Отже.

Причина перша, глобальна.

Сайт не має якого-небудь чітко окресленого завдання. Тобто, потрапивши на такий сайт, сервер може подивуватися і на вишуканий дизайн (якщо графіком не відключив наперед) і навіть може чогось цікаве на цьому сайті прочитати, але … піде собі далі. Чому? Та просто сайт для нього — марний.

Якщо Ви створюєте сайт, то визначте відразу, для чого він Вам? Які цілі особисто Ви переслідуєте, викладаючи на хост енну кількість сторінок? Яке завдання сайту? Тому що саме від цього завдання і будуть відбуватися усі половецькі танці з наповненням і розкручуванням сайту .

Нагадаю, що завдання, які вирішуються за допомогою Інтернет — сайтів, можна умовно звести до чотирьох різних видів:

1. Завдання максимальної автоматизації процесу Інтернет — спілкування компанії і її клієнта. Цей вид завдання, як правило, ставиться при створенні інтернет — магазинів . Тому вони мають досить розгалужену систему навігації, велику кількість сторінок з описом продукції, яку просувають, ретельно прописані інструкції для здійснення покупки і т.д. Коротше кажучи, чим більше інформації почерпне на сайті клієнт, тим менше приводів у нього буде звертатися до адміну сайту з дурними питаннями.

Крім того, подібні завдання вирішують сайти — візитки компаній, що займаються торгівлею або виконанням послуг у широкому асортименті, що мають стандартну пропозицію, єдине для всіх клієнтів, єдиний прайс-лист. На таких сайтах завжди можна знайти каталог товарів і послуг, інформацію про те, чим компанія займається, та який зиск може отримати серфер, що загляне на сайт компанії. Словом максимум того, щоб в офіс компанії клієнт звернувся вже маючи чітке уявлення, куди і навіщо він звертається.

2. Завдання максимально швидкого виведення потенційного клієнта на особистий контакт із співробітником офісу компанії. Обсяг інформації на таких сайтах невеликий, і, як правило, обмежується позначенням сфери діяльності компанії та її контактними даними. Тексти на таких сайтах найчастіше досить туманні й загадкові і спонукають зацікавився серфера тут же написати, а ще краще — зателефонувати в офіс компанії, де його вже візьмуть в оборот натреновані офіс-менеджери. Подібні сайти частенько можна побачити у різних будівельних та ріелторських компаній. Словом, у тих, хто у своїй роботі застосовує ексклюзивний підхід до кожного клієнта.

Неважко помітити, що перші два завдання по суті — антиподи, і навряд чи варто їх вирішувати в рамках одного сайту.

3. Завдання не стільки продажу, скільки післяпродажного обслуговування і підтримки постійних клієнтів компанії. На таких сайтах основна увага віддається новинам компанії, інформації для клієнтів, як діючих, так і потенційних. Насправді, це завдання може вирішуватися як самостійно, так і у вигляді супутнього завдання номер один. Що частіше за все і відбувається.

4. Завдання суто інформаційно-пізнавальні. Як правило, це різні інтернет-портали і форуми. До них же можна віднести і блоги. Серйозне просування сайтів цієї категорії та залучення на них пристойного трафіку, дозволяє досить некисло заробляти на показах контекстної реклами, наприклад Google AdSense.

Таким чином, якщо сайт Ваш не вирішує в явному вигляді одну з цих чотирьох завдань, то й очікувати від нього віддачі, мабуть, не варто.

Причина друга, приватна.

Зовнішній вигляд. Попадалася мені на очі інформація, що враження про сайт у серфера складається протягом 15 — 20 секунд. По закінченні яких, він, серфер, приймає рішення — бродити по сайту далі, у пошуках чогось важливого і потрібного, або ж закрити його мерщій, коли лінків вихідних не знайдеться. Може й так. По собі суджу, що ні за що не стану розбирати тексти на сайтах виконаних в надто оригінальних кольорових рішеннях.

Наприклад, синій шрифт на чорному тлі. Дуже оригінально, не сперечаюся. :) І нехай сайт цей просто насичений найважливішою для мене інформацією. Швидше за все, я про це навіть і не дізнаюся, втікши через 10 секунд перегляду …

Світлий фон, темний шрифт — найкраще рішення, на мій консервативний смак. Та й не варто перетворювати сайт на подобу новорічної ялинки і перевантажувати його різним морганням і графікою, що світиться. Зазвичай, цим дуже грішать порно-сайти, однак, ми ж не про них мову ведемо, але ж?

Причина третя, банальна.

Навігація по сайту. Вже давно в правила хорошого тону увійшло складання карти сайту, щоб допомогти заплутаному в надрах Вашого контенту юзеру знайти шукане. І вже точно не варто відкривати кожну сторінку сайту в новому вікні. Особисто мені завжди приємно повертатися тим же шляхом, по якому я по сайту пройшов. Та й не мені одному. Зробіть переміщення серфера по сайту легким і приємним. А головне — зрозумілим. Щоб у будь-який момент він розумів, де саме знаходиться. І, щоб, не розібравшись в премудростях вашого творіння, не покинув його назавжди.

Причина четверта, неоригінальна.

Точніше — відсутність на сайті оригінального контенту. Того самого, що так полюбляють різні пошуковики останнім часом. Того самого, що спритні вебмайстри тирять один у одного. До того ж треба абсолютно чітко усвідомлювати, що контент, чи то пак зміст Вашого сайту, не повинен бути різнорідним, якщо це тільки не інформаційно — новинний портал, заточений під покази контекстної реклами. І якщо сайт Ваш присвячений розведенню, приготуванню та продажу маринованих черв’ячків, то потурбуйтесь, щоб більшість текстів на сторінках було присвячено якраз тим самим черв’ячкам. Усіх аспектів їх вирощування, маринування та застосування за призначенням. І чим більше оригінального контенту за тематикою пред’явить пошуковій системі ваш сайт, тим більший респект з цієї самої системи він отримає. А разом з респектом – і цільових відвідувачів, яких саме тема маринованих черв’ячків більше всього на світі хвилює в даний момент.

Причина п’ята, інтерактивна.

Тут все просто. Серферу треба надати максимум можливостей для спілкування з адміном сайту. Можна звичайно викласти на сайті всі можливі варіанти способів зв’язку з Вами і з Вашим офісом. Крім телефонних номерів — і Ваш номер ICQ, і логіни в PalTalk `е і в Skype. А так само запропонувати зв’язатися з Вами через Mail.Ru Агента. А так само поставити наіхітрейшій скрипт он-лайн чату. Але як мінімум, зробіть сторінку з формочкою зворотного зв’язку, через яку серфер зацікавлений Вашими черв’ячками, міг би відправити Вам листа, не вдаючись для цього до послуг різних поштових служб і клієнтів. Досвід показує, що даний вид зв’язку, принаймні, на поточний момент — найбільш затребуваний, та й зрозумілий (що важливо!) більшістю народові, який на Ваш сайт забрідають.

І, нарешті, причина шоста, регулярна.

Вірніше, навпаки. Нерегулярне оновлення. А ще точніше — відчуженість вашого сайту. Скільки таких сайтів, мохом порослих, в Рунеті знаходиться, і не злічити! Найцікавіше, що господарі тих сайтів, регулярно продовжують і хостинг, і доменні імена оплачують. Але інформація на них часто не змінюється роками. А дарма.

Заходиш інший раз на сайт. І зовні цікавий, і з навігацією зрозумілою, і за змістом цілком пізнавальний. Ось тільки читаєш новини дворічної давності, і починаєш сумніватися, а чи той сайт це те, що потрібно мені зараз? Може, за два роки і технологія маринування черв’ячків змінилася? Та й нову породу черв’ячну вивели? Більш м’ясисту, та соковиту … І йдеш з такого сайту в пошуки більш свіженької інформації, на ті сайти, які якщо не щодня, то раз на тиждень викладають який-небудь смажений фактик з життя черв’ячків в маринаді.

Ось такі шість основних причин, що не дають власнику сайту спокійно жити, та складати в заповітну скарбничку чесно тим сайтом зароблені грошові знаки різних кольорів.

Насправді, причин недієздатності Вашого сайту може бути безліч. Але він точно не виправдає Ваших надій, якщо не виконані всі ці шість правил:

1. Не визначена мета і головне завдання сайту.

2. Зовнішній вигляд сайту «ріже око» і він явно перевантажений різної графікою.

3. Навігація по сайту не структурована і незрозуміла, карта сайту відсутня.

4. Фактично відсутня оригінальний контент.

5. Немає навіть натяку на інтерактивність.

6. Сайт не оновлюється регулярно.

А тому, зібравшись вкластися у створення власного сайту, врахуйте все вищевикладене. Врахуйте, і застосуєте на практиці. Блискавичних результатів не обіцяю, але те, що віддача від Вашого сайту в такому випадку буде — гарантую.