Це дуже важливе питання для того, хто вирішив, що створення сайту необхідне для його фірми. Тут виникає питання: «А з чого ж, власне кажучи, почати?» Особливо, якщо раніше Ви не мали з цим справи.

Однією з помилок є уявлення про те, що розробку сайту потрібно починати з дизайну. Це абсолютно не так! Спочатку необхідно визначитися яким цілям сайт буде служити, які функції виконуватиме і яке інформаційне наповнення матиме. Все це і обумовлює дизайн.

Розпочинати при підготовці матеріалів для сайту необхідно з концепції і структури майбутнього сайту. Усі Ваші бажання, які існують у розмитому і уривчастому вигляді, необхідно конкретизувати і структурувати. Також не забувайте про оптимізацію структури і контенту для просування сайту . Після цього буде чітко зрозуміло спочатку Виконавцю, який саме сайт Ви хочете отримати, а згодом і користувачеві буде зручно і просто ним користуватися.

Структурування інформації

При підборі інформації виключно важливо її структурувати, виділити найбільш важливу. Часто можна зіткнутися заявками про те, що вся інформація на сайті важлива, але це не так. У кожній її порції можна виділити головне. Дуже важливо зробити це на даному етапі якісно, ​​так як пізніше ліквідувати ці помилки буде значно складніше і дорожче. Чітка структуризація — передумова успіху.

Візьмемо, наприклад, невелику фірму, яка вирішила відкрити свій електронний офіс в інтернеті. Структура сайту буде приблизно такою:

  • Профірму
  • Товари /Послуги
  • Новини
  • Вакансії
  • Контакти

Якщо скоригувати дане меню під конкретну фірму, то ми отримаємо ще кілька пунктів меню. Але нехай їх кількість не перевищує семи. Так як занадто докладний перший рівень меню користувач не сприймає, він складний і незручний.

Тут нам і стане в нагоді наша структурована інформація. Перший рівень ієрархії буде відображати головну інформацію. Пункти другого рівня будуть містити розділи основної інформації. При необхідності на третій рівень можна помістити другорядні дані. Але не більше! Структурування глибше четверного рівня слід уникати.

Якщо ж інформації настільки багато, що вона не вміщається в 3-х рівневу структуру, то є сенс виділити деяку область діяльності в окремий сайт. Так побудовані, наприклад, сайти корпорацій, або фірм, у яких деякі відділи фактично є окремими підприємствами.

Підготовка текстів

Після розробки структури наступним важливим етапом є підготовка текстів. Особливу увагу при цьому слід відвести специфіці подання інформації в інернеті. Якщо скопіювати тексти з друкованих брошур, це відразу ж буде помітно, так як вони готувалися для абсолютно іншого формату представлення інформації. Такі тексти виглядають відчужені й свідчать про недбале ставлення при підготовці інформаційного наповнення веб сайту.

Представлення інформації в інтернене відрізняється від друкованого тим, що брошури ми читаємо послідовно зверху вниз і справа наліво. У інтернене ж тексти структуровані. Це означає, що основна інформація висвітлює загальні питання, а підлеглі їй посилання дають нам докладні пояснення. При чому посилання можуть перебувати як у самому тексті, так і в кінці списком. Розміщення їх в кінці аналогічно друкованому варіанту, так як подання інформації здійснюється послідовно. А посилання в самому тексті надають право вибору відвідувачу знайомитися з інформацією вибірково.

У чому ж плюси такого підходу?

При структурному поданні інформації у користувача є можливість вибору. Він може швидко зробити короткий огляд, може зробити максимально докладний, або поцікавитися тільки деякими конкретними речами.

Важливим плюсом при цьому є те, що короткі тексти швидше завантажуються.

Все це відноситься до інформації в он-лайні. Для друку є сенс передбачити окремий варіант, який містив би повні тексти.

Стиль викладу інформації.

Він повинен відповідати характеру сайту. На якісних сайтах спостерігаємо унікальні як і веб дизайн, так і стиль текстів. Корпоративні веб сайти, як правило, характеризуються офіційним стилем. Але ці тексти повинні бути написані спеціально для сайту, а не скопіровані звідкись.

Тільки після проведення комплексу цих підготовчих робіт можна визначатися з веб дизайном.