Що таке Page Rank? Google Page Rank (іноді просто PR) – алгоритм розрахунку авторитетності сторінки, що використовується пошуковою системою Google. PR – числова величина, що характеризує «важливість» сторінки в Google. Чим більше посилань на сторінку, тим вона стає «важливішою». Крім того, «вагу» сторінки А визначає важливість посилання, яке передається зі сторінки В. PR є одним із допоміжних факторів при рангуванні сайтів за результатами пошуку.

 

Назва Page Rank є торговою маркою Google. Page Rank-процес був запатентований (Патент США 6285999). Інтернет великий, веб-сторінки, навпаки, малі. Багато з них мають схожий контент. Користувач може знайти цей сайт, лише коли запустить пошук і сторінка з’явиться на верхній позиції. Однак, якщо існують сотні схожих сторінок, то яка з них з’явиться першою? Відповідь на це засновники Google вклали у формулу Page Rang. Той, хто користується нею, може зробити свою присутність в Інтернеті помітною.

Yandex використовує ТІЦ (тематичний індекс цитування) – в пошуковій системі визначає «авторитетність» Інтернет-ресурсів з врахуванням якісної характеристики посилань на них з інших сайтів. Якісну характеристику називають «вагою» посилання. Обчислюють її за спеціально виведеним алгоритмом. Велику роль відіграє тематична близькість ресурсу і сайтів, що посилаються на нього. Основним завданням тематичного індексу цитування є забезпечити релевантність розміщених ресурсів в рубриках пошуковика. ТІЦ не є строго кількісним показником. Він надає лише приблизні значення, які допомагають визначити  «важливість» ресурсів кожної тематичної ділянки.

ТІЦ обчислюється для Інтернет-ресурсів. При визначенні ТІЦ беруться до уваги посилання тільки тих ресурсів, які пошукова система проіндексувала і за якими вона шукає запит. Його можна виміряти для всіх ресурсів,  на які будь-хто посилався хоча б раз. При підрахунку ТІЦ сайту не враховуються посилання з веб-бордів, форумів, мережевих конференцій, немодерованих каталогів та інших ресурсів, в які будь-хто може додавати посилання без контролю з боку власника ресурсу. Також не враховуються посилання з сайтів, розміщених на безкоштовних хостінгах. Такі посилання мають нульове значення.

ТІЦ перераховують в середньому двічі на місяць. За цей час одні сайти з’являються, інші зникають. Відповідно, «вага» посилань змінюється і змінюється величина ТІЦ. ТІЦ покликаний бути показником оцінки ресурсу в Інтернеті.