Безперечно, компанія Apple є одним із найяскравіших прикладів всесвітньо відомого Бренду, популярність якого росте з кожним днем, попри намагання конкурентів відвоювати в неї хоч частину ринку.

Тож, часто історію створення та розвитку «Яблука» вивчають на семінарах та ставлять в приклад бізнесменам-початківцям. Нещодавно з’явилась свіжа стаття британського маркетолога, присвячена цій компанії.

Ми пропонуємо Вашій увазі переклад статті Домініка Кічіна, експерта із розвитку бізнесу, директора «Saxonbury & Kent» та засновника «The Science of Buying».

Згадайте, як футбольні фани підтримують свої команди. З якою пристрастю вболівають за них та їх успіх. Чи ж не хотілось Вам, щоб Ваші клієнти були так віддані Вашій компанії, усім розповідали про неї та захищали її честь до самого кінця?

Ми повинні завжди пам’ятати, що ми племінні створіння, хоч і не живемо більше в племенах. В наших жилах все ще живе бажання бути частиною чогось більшого. Тож сьогодні ми це виявляємо підтримуючи певний бізнес, незалежно від того, чи це всесвітня компанія, чи локальне кафе.

ВІДЧУТТЯ ІДЕНТИЧНОСТІ (САМОІДЕНТИФІКАЦІЯ ТА САМОВИРАЖЕННЯ ЧЕРЕЗ БРЕНДИ)

Це те, що розуміють усі великі компанії, але впускають малі фірми. У націй є прапори, під якими вони збирають та об’єднують людей, дають їм ідентифікацію. З цієї точки зору логотипи є прапорами великих брендів. Вони допомагають членам «племені» розпізнавати один одного та давати світу зрозуміти, куди вони належать. Це те, чому ми довіряємо говорити за нас нашим одноліткам про те, хто ми і чого вартуємо.

Брендинг – це своєрідний прапор. Він допомагає споживачеві заявити світу про свої погляди. Саме тому кожен бізнес, незалежно від масштабу, повинен мати чітке послання для світу – своє позиціонування. Спитайте себе: «втіленням чого є мій бренд? Які ідеї він відстоює?».

Бренд – це обіцянка споживачеві: «купуй у нас, і ти отримаєш Це!».

Даючи такі обіцянки, Ви залучаєте споживачів, а виконуючи їх – отримуєте постійних клієнтів, вірних Вашому бренду.

ДОСВІД КОМПАНІЇ «APPLE»

Можливо Ви бачили та пам’ятаєте рекламну кампанію  “I’m a Mac and I’m a PC” від Apple? Вона була ефективною, бо її повідомлення – посил – був чітким та ясним: користуйся PC, і ти будеш постійно розчарований та розгублений; користуйся «Apple» та створюй свої мрії. Важливо те, що «Apple» таким чином доносить до аудиторії обіцянку бренду, і саме тому ми бачимо сьогодні стільки продукції із надкушеним яблуком.

SMM-Apple-0

Необхідно переконатись, що Ви зможете виконати обіцянку Вашого бренду. Показовим є приклад компанії «Samsung». Щоб конкурувати із «Apple» на ринку мобільних телефонів Samsung випустили більші телефони. Ця тактика спрацювала лише на кілька місяців. Однак, люди, котрі змінили свої телефони «Apple» на «Samsung», почали повертатись до першого бренду. Чому? Все просто: операційна система «Samsung» виявилась занадто складною для тих користувачів, хто на нього перейшов. Вони назвали її незручною і повернулись до звичних телефонів.

Люди, повернувшись до «Apple» показали їм нову можливість для залучення більшої аудиторії: «Apple» правильно оцінили ситуацію і випустили більші телефони.

І знову «Apple» є лідером ринку. В той час, як одна компанія («Samsung») була зосереджена на функціях і технологіях, інша зробила ставку на досвід та «племінність».

Бренд без підтвердження посилу – просто брехня. Люди розчаруються та шукатимуть собі щось краще. Забезпечте своїм клієнтам «brand experience», покажіть їм, що з Вами вони – частина племені, і Ваш бізнес завжди буде вигідно виділятись на фоні конкурентів.