Алгоритм роботи Google

Однією з найбільш поширених пошукових систем є система Google. Найголовніший чинник, на якому базується алгоритм роботи Google – місце, де знаходиться шуканий текст, розмір шрифту, використання жирного шрифту.

Розмір сайту.

Всі сторінки ранжуються окремо – ніякої вигоди від розміру сайту для сторінка немає. Технічно, великі корпоративні сайти та особисті сайти з 4 сторінок рівні.

Динамічні сторінки.

Google вже почав читати і індексувати динамічні сторінки. Ця технологія порівняно молода і ще допрацьовується. Розробники розуміють, що є небезпека для робота заблукати в таких сторінках під дією все нових параметрів (за аналогією звичайний робот може до безкінечності слідувати за посиланням "далі"). Індексація ведеться "обережно", але тепер такі сторінки включені в базу, що, безсумнівно, є гарною новиною.

Зовнішні посилання.

Як передбачається, виходячи з ідеології PageRank, кількість сторінок, що посилаються на вашу сторінку впливає на цей показник. Проте, крім цього, є чинники, пов'язані із зовнішніми посиланнями і впливають на позицію вашої сторінки в результатах пошуку крім PageRank. Google також враховує текст посилань. "Коли ми індексуємо сторінку, ми враховуємо не тільки те, що написав автор, але і те, що написали інші вебмайстри, посилаючись на неї." Виходить, що вебмайстр, посилаючись на Вас з невідповідними змісту сайту посиланнями, шкодить вашим позиціям у Google? Google враховує це при індексації тексту посилань і подібні посилання вам не зашкодять. Так само як і посилання з невідповідного сайту. Взагалі, тематика сайту не важлива для ранжування – враховується лише текст такого посилання. У просування сайтів якісні зовнішні посилання – один із найважливіших факторів.

База даних.

Вдала розкрутка сайту багато в чому залежить і від того, як часто пошуковий робот індексує сайт. База даних Google оновлюється в середньому раз на місяць. Робот необов'язково проіндексує весь сайт – як правило, вибираються найбільш важливі сторінки. Втім, кількість сторінок з одного сайту ніяк не обмежена.

Вміст Метатег.

Проводячи пошукову оптимізацію сайту , не варто підганяти вміст Метатег для Google. Машина ігнорує як keywords, так і description. Google не довіряє їм і просто пропускає цю частину сторінки. Замість цього, робот використовує т.зв. "Уривок" для опису вмісту сторінки, який має перевагу перед вмістом метатега description і міститься у результатах пошуку, що дозволяє користувачам відразу визначити, відповідає сторінка запиту чи ні.

Боротьба зі спамом.

Головна перевага технології PageRank – можливості протистояти пошуковому спаму. PageRank робить Google практично імунним до різного роду спаму, оскільки, якщо навіть сайт, що використовує такі неетичні методи, і потрапить до бази, у нього дуже мало шансів отримати високу оцінку PageRank. Єдина можливість для такого сайту – потрапити в нішу, де немає великої кількості сайтів, що відповідають запиту. Сайти, викриті у використанні таких прийомів будуть виключені з бази назавжди. Клоакінг теж належить до таких технологій. Компаніям, сайти яких складаються в основному з графіки, без великої кількості тексту, рекомендується застосовувати теги alt, і навіть переробити сторінки описавши в таких тегах зміст сторінки. Це дуже цікавий момент, який ілюструє акцент на текстовому змісті сторінок, які існують в Google. Знову виникає питання про клоакінг. Що буде, якщо компанія створить текстову версію сторінки з повністю аналогічним змістом. Теоретично, немає ніякої шкоди в застосуванні клоакинга для таких сторінок, правильно? Ні. Це також буде визнано шкідливим прийомом і сайт буде видалений. Причина в тому, що конкретне розташування елементів на сторінці не буде ідентичним. Звідси можна зробити висновок, яку роль для робота грають варіанти оформлення сторінки.

Ручні субміти сайтів.

Google не схвалює такі сабміти. "Кращий шлях отримати правильний ранг сторінок – знайти їх по посиланнях, порахувавши наперед PageRank". На думку компанії, якісний сайт буде знайдений і без ручного присилання адреси роботу, хоча ніхто не забороняє скористатися сервісом додавання сторінки. Не варто також надсилати сайт, якщо він тільки створений і на нього немає жодного посилання – сайт не буде додано в базу, поки ніхто на нього не пошлеться. Досить одного посилання, щоб сайт був доданий у базу – це досить доступно для великих компаній, які з легкістю можуть поставити посилання на новий сайт з інших своїх сайтів. Правда, дуже багато з них цього не роблять.

Комерціалізація Google.

Природним є питання – чи не розглядається варіант продажу позицій в результатах пошуку в майбутньому. Google пишається тим, що їх результати абсолютно чесні і неупереджені. Поки інші пошуковики пропонують купити такі позиції, а попутно і вирішити питання окупності проектів, Google концентрується на задоволенні потреб користувачів. Очевидно, така позиція розумна – зі щоденним завантаженням в 29 мільйонів пошуків Google займає все нові позиції, як один з найбільших пошукових сервісів.