Давайте трішки подумаємо про найвідоміші бренди. Що відрізняє їх від інших торгових марок? Насправді, є кілька правильних відповідей на це запитання, але сьогодні ми побалакаємо про маркетингову історію. Як правильно почати бізнес ми вже розповідали. Тепер звернімо увагу на те, як виростити з маленької справи глобальний бренд.
Звісно, мова йде про рекламу. Проте, не просто один посередній ролик, знятий на камеру родича і з сусідськими дітьми в головній ролі. Щоб реклама була дієвою та працювала не лише на миттєвий заробіток, але й на перспективу, в її основі повинна бути маркетингова історія.
Маркетингова історія – це історія про продукт, як головний та рушійний інструмент досягнення Клієнтом успіху, вирішення проблем або підкорення нових вершин.
Усі світові бренди у певний момент розповіли нам цікаву історію, яка захопила нашу увагу не просто на кілька секунд. Ні. Вона відклалась у глибинах пам’яті, адже ми чули її знову і знову. Згадаймо лишень маркетингові історії “Кока-Коли”. Наша улюблена – “Свято наближається”. Пам’ятаєте цю чудову новорічну рекламу? Вона розповіла споживачу, що свято наближається із “Кока-Колою”, і шо “Кока-Кола” і є свято.
Сьогодні ми коротко розповімо, що потрібно для створення ефективної маркетингової історії.
- ВАМ ПОТРІБЕН ГЕРОЙ!
Усім історіям потрібен герой. У «Перетворення» Кафки є Грегор Замза, у «13 миттєвостей весни» є Штірліц, а в «Одісеї» власне Одісей.
Героєм Вашої історії є Ваш покупець і те, як розвивається його історія. Вона йде від буденного, до екстраординарного.
- ВАМ ПОТРІБНА ЦІЛЬ
Хороший бізнес вирішує проблему свого клієнта. Іншими словами, він перетворює Клієнта із людини, якою він є зараз, у людину, якою хоче бути.
Яким чином він може стати кращим? Сильнішим? Швидшим?
- НЕОБХІДНИЙ КОНФЛІКТ
Конфлікт робить історію цікавішою, а бізнес – необхідним. Тобто, конфлікт це перепона, котра стоїть між Вашим клієнтом і його кращою версією самого себе.
Нестерпний бос, низька самооцінка, повільний комп’ютер чи сусідський пес, котрий руйнує прекрасний газон – що турбує Вашого клієнта?
А тепер, Ви покажете йому як подолати перешкоду.
- МУДРИЙ НАСТАВНИК
Люк Скайвокер мав Обі-Ван Кенобі, хоббіт Більбо мав Гендальфа, а у вашого героя є Ви!
Ваш бізнес – це мудрий наставник, котрий надає знання та ресурси для звільнення від проблеми. Проте, не рятуйте його самотужки. Ваш бізнес має лиш надати допомогу. А герой, закінчивши пригоду із гідністю, повинен побачити, що без Вас йому б це не вдалось.
- МОРАЛЬ!
І, звісно ж, на завершення історії повинна бути сформована чітка мораль. Як Ваш герой протистояв конфліктам, як Ваш бізнес допомагав йому в цьому і як, завдяки Вам, герой став кращою версією самого себе.
Але! Велика маркетингова історія на цьому не зупиняється. Ви повинні сказати герою, що йому робити далі. Чітко і прямо. Щоб він жив довго та щасливо. Наприклад, в фільмі “Лего” було кілька чітких посилів, котрі вказували на те, що із “Лего” дітям буде веселіше. А також – що це універсальна іграшка, обмеженням краси якої є тільки власна фантазія.